Každodenní život s kadettem c
+2
m.artty
fidelito
6 posters
Strana 1 z 1
Každodenní život s kadettem c
Zdravím,
už nějaký čas uvažuju že bych si pořídil Opel Kadett C Coupé. Když jsem na toto téma dneska zavedl řeč tak mě všichni odrazovali a pomalu se mi vysmáli
Je mi jasné že to bylo kvůli předsudkům a neznalosti, nicméně jsem si řekl že by nebylo od věci se obrátit na lidi kteří s vlastnictvím takového auta už nějaké reálné zkušenosti mají. Podotýkám že žádné auto jsem nikdy nevlastnil tak prosím omluvte když se budu ptát na nějaké triviality a samozřejmosti
Například mi tvrdili že se to bude pořád kazit, já jsem říkal že motor je jednoduchý a bez elektroniky a že se tam toho moc co pokazit nemá. Jak je to tedy se spolehlivostí? Přece jenom to už bude 40 let co se vyrábějí, projevuje se to stáří nějak zásadně pokud je tam stále původní motor?
Dalším argumentem byla spotřeba, jsem někde četl že výrobce udával asi 7l/100 km u motoru 1,2. Mění se to nějak zásadně s časem? Nebo to záleží jenom na údržbě a seřízení? Já nejsem nějaký závodník, spíše mě baví jezdit na spotřebu tak si myslím že by to nebylo tak hrozné... Taky by mě zajímalo kolik ten motor žere oleje, údajně by bylo nutné ho často dolévat, mě se to nějak nezdá. A na jaký typ benzínu to vlastně jezdí? Jsou nutná nějaká aditiva?
Pak je tu dostupnost náhradních dílů. Je to tak že některé jsou zcela univerzální, některé se dají dát z novějších kadettů či astry a zbytek sehnat někde na aukru atd? Existuje nějaká druhovýroba na tak stará auta? Stává se vám někdy že stojíte protože nemůžete sehnat nějaký náhradní díl?
Jaké máte zkušenosti s rezivěním? Je to podobné jako třeba felicie nebo není potřeba se až tak bát? Je sem tam nějaká ta jízda i třeba v zimě hodně škodlivá? Samozřejmě jinak na stání by byl v garáži.
No a nakonec prý neprojdu přes STK, že tam nemají staré auta rádi a podplatit to už nepůjde To si myslim že je otázka oprav a údržby a že to až tak horké nebude, jediné co mě napadá že na emisích se sice hledí na dobovou normu ale zda není problém ji dosáhnout po těch letech, jestli ten motor prostě nějak časem nedegraduje že to už pak prostě nepůjde...
Tak to je pro zatím vše, sice je tu ještě otázka dovozu z ciziny a na co si při tom dát pozor, neboť v ČR ho nejspíš neseženu, ale to je už jiná kapitola.
Takže díky za trpělivost všem co to dočetli až sem a ještě víc těm co mi na něco odpoví
už nějaký čas uvažuju že bych si pořídil Opel Kadett C Coupé. Když jsem na toto téma dneska zavedl řeč tak mě všichni odrazovali a pomalu se mi vysmáli
Je mi jasné že to bylo kvůli předsudkům a neznalosti, nicméně jsem si řekl že by nebylo od věci se obrátit na lidi kteří s vlastnictvím takového auta už nějaké reálné zkušenosti mají. Podotýkám že žádné auto jsem nikdy nevlastnil tak prosím omluvte když se budu ptát na nějaké triviality a samozřejmosti
Například mi tvrdili že se to bude pořád kazit, já jsem říkal že motor je jednoduchý a bez elektroniky a že se tam toho moc co pokazit nemá. Jak je to tedy se spolehlivostí? Přece jenom to už bude 40 let co se vyrábějí, projevuje se to stáří nějak zásadně pokud je tam stále původní motor?
Dalším argumentem byla spotřeba, jsem někde četl že výrobce udával asi 7l/100 km u motoru 1,2. Mění se to nějak zásadně s časem? Nebo to záleží jenom na údržbě a seřízení? Já nejsem nějaký závodník, spíše mě baví jezdit na spotřebu tak si myslím že by to nebylo tak hrozné... Taky by mě zajímalo kolik ten motor žere oleje, údajně by bylo nutné ho často dolévat, mě se to nějak nezdá. A na jaký typ benzínu to vlastně jezdí? Jsou nutná nějaká aditiva?
Pak je tu dostupnost náhradních dílů. Je to tak že některé jsou zcela univerzální, některé se dají dát z novějších kadettů či astry a zbytek sehnat někde na aukru atd? Existuje nějaká druhovýroba na tak stará auta? Stává se vám někdy že stojíte protože nemůžete sehnat nějaký náhradní díl?
Jaké máte zkušenosti s rezivěním? Je to podobné jako třeba felicie nebo není potřeba se až tak bát? Je sem tam nějaká ta jízda i třeba v zimě hodně škodlivá? Samozřejmě jinak na stání by byl v garáži.
No a nakonec prý neprojdu přes STK, že tam nemají staré auta rádi a podplatit to už nepůjde To si myslim že je otázka oprav a údržby a že to až tak horké nebude, jediné co mě napadá že na emisích se sice hledí na dobovou normu ale zda není problém ji dosáhnout po těch letech, jestli ten motor prostě nějak časem nedegraduje že to už pak prostě nepůjde...
Tak to je pro zatím vše, sice je tu ještě otázka dovozu z ciziny a na co si při tom dát pozor, neboť v ČR ho nejspíš neseženu, ale to je už jiná kapitola.
Takže díky za trpělivost všem co to dočetli až sem a ještě víc těm co mi na něco odpoví
fidelito- Poèet pøíspìvkù : 6
Join date : 01. 01. 13
Re: Každodenní život s kadettem c
Ty s tím chceš jezdit každý den, že řešíš takové "nesmysly"? Kadett C kupé je v dnešní době auto pro radost, u takového auta se na nějakou ekonomiku provozu hrát nemůže
m.artty- Poèet pøíspìvkù : 1208
Join date : 17. 09. 10
Re: Každodenní život s kadettem c
Čau, Kadett C je dobrá volba do budoucna, ale asi jen jako veterán co časem nebude klesat na ceně, neříkám, že by nezvládal dnešní provoz, ale jde i trochu o tvoje bezpečí, je to chrastítko proti dnešním kárám. Já mám své Coupé také jen pro radost a jako leštěnku, co bych už asi neměl to srdce vytáhnout v zimě na prosolené silnice
Re: Každodenní život s kadettem c
Ono název threadu k tomu svádí, ale tak jsem to nemyslel, spíš jsem chtěl vědět co jsou předsudky a na co bych se měl reálně připravit...
Každý den s tím jezdit nehodlám, spíš sem tam někam na výlet, na akci a tak, ale zase ne že bude pořád zavřený v garáži a vyjedu s ním celkem 2x za rok na sraz
Jakože reálně by v zimě stejně nikam nejezdil, spíš jestli kdyby fakt byla nějaká krize a pokazilo se nám třeba jiné auto tak bych mohl do kadetta sednout s čistým svědomím že to po týdnu ježdění nezanechá nějaké škody.
Každý den s tím jezdit nehodlám, spíš sem tam někam na výlet, na akci a tak, ale zase ne že bude pořád zavřený v garáži a vyjedu s ním celkem 2x za rok na sraz
Jakože reálně by v zimě stejně nikam nejezdil, spíš jestli kdyby fakt byla nějaká krize a pokazilo se nám třeba jiné auto tak bych mohl do kadetta sednout s čistým svědomím že to po týdnu ježdění nezanechá nějaké škody.
fidelito- Poèet pøíspìvkù : 6
Join date : 01. 01. 13
Re: Každodenní život s kadettem c
Ahoj "budoucí" kolego,
se staršími auty je to tak, že jsou náchylnější na rezavění, protože ve své době sice měla antikorozní nástřik, ale vlivem času a měnících se teplot tento nástřik zpórovatěl nebo popraskal. Auto z těchto dob mělo sice jak píšeš základní výbavu a nemělo žádnou velkou elektroniku, ale i taková zapalovací cívka nebo kabel od cívky k rozdělovači umí neznalého řidiče řádně vytrestat.
S díly je to tak, že v Německu se dají sehnat plechy a ostatní věci celkem bez problému. U nás se ještě dá něco najít, jen je to dost vybraný.
Olej mi motor nijak zvlášť nežere, vše záleží na stavu kroužků a gufer ventilů. STK + ME jsem dělal letos v létě a prošel jsem bez problémů. Spotřebu mám u své 1,6 nějakých 8-9litrů na 100 kilometrů (odhaduji) a tankuji olovnatý benzin. Pokud na pumpě není v prodeji, tak musíš nalít před tankováním aditivum s olovem. Něco jako je toto:
Čím více auto budeš používat v běžném provozu, tím více hrozí kolize a tím i spojené náklady na jeho opravu. Neřku-li, že takové auto (pokud ho budeš mít ve stavu Urbyho) přitahuje hodně pozornosti a to jak kladné, tak i záporné. Takže obouchané dveře nebo poškrábanej lak by mohl být jen začátek...
SHRNUTÍ: takové auto je nejlepší mít jako auto pro volný čas (pro radost), mít ho schované v garáži a pokud to jenom trochu jde, tak nejezdit v mokru. To co jsem psal, je však můj pohled na věc a proto máš plný právo se mnou nesouhlasit
se staršími auty je to tak, že jsou náchylnější na rezavění, protože ve své době sice měla antikorozní nástřik, ale vlivem času a měnících se teplot tento nástřik zpórovatěl nebo popraskal. Auto z těchto dob mělo sice jak píšeš základní výbavu a nemělo žádnou velkou elektroniku, ale i taková zapalovací cívka nebo kabel od cívky k rozdělovači umí neznalého řidiče řádně vytrestat.
S díly je to tak, že v Německu se dají sehnat plechy a ostatní věci celkem bez problému. U nás se ještě dá něco najít, jen je to dost vybraný.
Olej mi motor nijak zvlášť nežere, vše záleží na stavu kroužků a gufer ventilů. STK + ME jsem dělal letos v létě a prošel jsem bez problémů. Spotřebu mám u své 1,6 nějakých 8-9litrů na 100 kilometrů (odhaduji) a tankuji olovnatý benzin. Pokud na pumpě není v prodeji, tak musíš nalít před tankováním aditivum s olovem. Něco jako je toto:
Čím více auto budeš používat v běžném provozu, tím více hrozí kolize a tím i spojené náklady na jeho opravu. Neřku-li, že takové auto (pokud ho budeš mít ve stavu Urbyho) přitahuje hodně pozornosti a to jak kladné, tak i záporné. Takže obouchané dveře nebo poškrábanej lak by mohl být jen začátek...
SHRNUTÍ: takové auto je nejlepší mít jako auto pro volný čas (pro radost), mít ho schované v garáži a pokud to jenom trochu jde, tak nejezdit v mokru. To co jsem psal, je však můj pohled na věc a proto máš plný právo se mnou nesouhlasit
Halis- Poèet pøíspìvkù : 437
Join date : 28. 07. 10
Location : Mělník
Re: Každodenní život s kadettem c
Mohu potvrdit, že dnešní zimní udržba, solení a tak, se na starejch autech brutálně podepisuje
Můj Kadett dostal v roce 2002 komplet novej lak
pak musel jen jednu zimu normálně jezdit a to auto má už v rozích chycené přední blatníky čelo atd
... takže v zimě už nikdy
Můj Kadett dostal v roce 2002 komplet novej lak
pak musel jen jednu zimu normálně jezdit a to auto má už v rozích chycené přední blatníky čelo atd
... takže v zimě už nikdy
Re: Každodenní život s kadettem c
Díky za obsáhlé informace, jsem rád že to není až tak hrozné jak se zdálo.
Když ta zima tomu škodí tak bych se tomu asi snažil vyhnout, jinak bych byl sám proti sobě. Proto jsem se ptal, abych věděl co ještě lze a co už ne.
Jinak ještě k těm dílům: takové to jak se říká "spotřební zboží" jako destičky, tlumiče, rozvody, filtry atd. se musí shánět specificky na určitý model nebo se dají dát nějaké univerzální? I když jsem se díval že některé ty intervaly jsou dost velké tak by mě to stejně zajímalo.
Když ta zima tomu škodí tak bych se tomu asi snažil vyhnout, jinak bych byl sám proti sobě. Proto jsem se ptal, abych věděl co ještě lze a co už ne.
Jinak ještě k těm dílům: takové to jak se říká "spotřební zboží" jako destičky, tlumiče, rozvody, filtry atd. se musí shánět specificky na určitý model nebo se dají dát nějaké univerzální? I když jsem se díval že některé ty intervaly jsou dost velké tak by mě to stejně zajímalo.
fidelito- Poèet pøíspìvkù : 6
Join date : 01. 01. 13
Re: Každodenní život s kadettem c
Promiň za mou jízlivost, ale ty si taky nekupuješ "univerzální" boty nebo kalhoty.
Halis- Poèet pøíspìvkù : 437
Join date : 28. 07. 10
Location : Mělník
Re: Každodenní život s kadettem c
Ale taky si je nenechávám šít na míru
Jde mi o to jestli přijdu do autoservisu a oni z několika běžně dostupných typů najdou takový který tam bude pasovat a nebo to budu muset všechno pravidelně objednávat z německa od někoho kdo má přesně to samé auto a rozprodává ho po kouskách na náhradní díly (a až nikdo takový nebude tak jsem dojezdil).
Jde mi o to jestli přijdu do autoservisu a oni z několika běžně dostupných typů najdou takový který tam bude pasovat a nebo to budu muset všechno pravidelně objednávat z německa od někoho kdo má přesně to samé auto a rozprodává ho po kouskách na náhradní díly (a až nikdo takový nebude tak jsem dojezdil).
fidelito- Poèet pøíspìvkù : 6
Join date : 01. 01. 13
Re: Každodenní život s kadettem c
Asi takhle....
http://opel.autodoplnky.cz/opel-kadett/galfer-predni-brzdove-desky-typ-fda-1045-opel-kade-s2303822
http://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-monroe-mor2661-mo-r2661-zadni-opel-kadett-c-kadett-e-combo-85-93/
http://www.jlracing.cz/jl-racing/eshop/12-1-POWERSPRINT-vyfukove-systemy/1584-4-Kadett-C/5/6773-Powersprint-vyfuk-stredovy-tlumic-pro-Opel-Kadett-C-GTE
http://www.eshop-rychle.cz/martin/eshop/9-1-Motor/1237-2-Sportovni-filtry/5/7426-Sportovni-filtr-Opel-Kadett-C
http://www.autola.cz/24135-opel/71119-vzduchovy-filtr-opel-ascona-b-kadett-c-manta-a-b-rekord-e/
Stačí trošku se porozhlédnout. S tím nájezdem to taky tam slavné nebude, já s výletním Kadettem E najetu 1-2 tisíce za rok. Takže mi brzdové destičky vydrží 10 let. Tlumiče asi tak 25 let myslíš si, že to má smysl řešit? Buď to auto chceš z nějakého důvodu a bude ti to jedno... nebo si ho nepořizuj.
http://opel.autodoplnky.cz/opel-kadett/galfer-predni-brzdove-desky-typ-fda-1045-opel-kade-s2303822
http://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-monroe-mor2661-mo-r2661-zadni-opel-kadett-c-kadett-e-combo-85-93/
http://www.jlracing.cz/jl-racing/eshop/12-1-POWERSPRINT-vyfukove-systemy/1584-4-Kadett-C/5/6773-Powersprint-vyfuk-stredovy-tlumic-pro-Opel-Kadett-C-GTE
http://www.eshop-rychle.cz/martin/eshop/9-1-Motor/1237-2-Sportovni-filtry/5/7426-Sportovni-filtr-Opel-Kadett-C
http://www.autola.cz/24135-opel/71119-vzduchovy-filtr-opel-ascona-b-kadett-c-manta-a-b-rekord-e/
Stačí trošku se porozhlédnout. S tím nájezdem to taky tam slavné nebude, já s výletním Kadettem E najetu 1-2 tisíce za rok. Takže mi brzdové destičky vydrží 10 let. Tlumiče asi tak 25 let myslíš si, že to má smysl řešit? Buď to auto chceš z nějakého důvodu a bude ti to jedno... nebo si ho nepořizuj.
m.artty- Poèet pøíspìvkù : 1208
Join date : 17. 09. 10
Re: Každodenní život s kadettem c
Takže s tím problém nebude, ok, to jsem chtěl vědět.
fidelito- Poèet pøíspìvkù : 6
Join date : 01. 01. 13
Re: Každodenní život s kadettem c
Jen prostě nečekej, že to koupíš v každém "vesnickém železářství" za 5,60 jako díly na Felicii. To auto je veterán a je třeba k němu tak přistupovat.
m.artty- Poèet pøíspìvkù : 1208
Join date : 17. 09. 10
Re: Každodenní život s kadettem c
m.artty napsal:S tím nájezdem to taky tam slavné nebude, já s výletním Kadettem E najetu 1-2 tisíce za rok.
Tolik Já za loňskej rok tak 300-500km
Halis- Poèet pøíspìvkù : 437
Join date : 28. 07. 10
Location : Mělník
Re: Každodenní život s kadettem c
kadett c je vcelku jednoduche auto ale i tak si myslim ze jako prvni auto neni vudec vhodnej zvlast paklize nemas zadne zkusenosti s auty dale je dost podstatne kolik chces investovat aby za neco stal neni moc levnej ani za hranicema (i schnily sracky uz maj cenu ) dalsi je co vlastne chces za typ treba cih blok je pouzivan pres ascony az po omegy tam je pak malo potizi s dily co se tyce plechariny neni to zadna slava mechanicky dily podvozku neni problem brzdy tlumice jsou zase zamenitelny ascona manta atd moje auto je vlastne taky hybrid ascony manty kadeta i omegy takze auto se provozovat necha ale stoji pekne usili a panez
waltr- Poèet pøíspìvkù : 58
Join date : 11. 06. 11
Re: Každodenní život s kadettem c
Dovol mi,abych také zareagoval.
Pokud máš na počáteční investici na nákup auta a pokud ho zgenerálkuješ (ovšem za předpokladu, že nenatrefíš na auto ze stodoly zpod sena ) což tě bude stát nemálo úsilý a peněz tak do toho jdi. Já svou Asconu dělal před 4 lety a zatím mimo oleje a benzínu žádnou opravu nepotřebovala. A to jsem ujel za tu dobu cca 20000 km a to občas i v zimě. Jestli ovšem nemáš zázemí s dobrým kamarádem nebo pokud si tyto prostředky nemáš sám, tak se na to radši nedávej. Anebo se nedoplatíš. Každopádně si s ND nedělej starosti, plechy se dají vždy opravit (jen tak mimochodem, jsem byl dnes koupit tabuli plechu za 500 a z toho se dají vyvařit dvě takový auta ) a mechanika u těchto aut je spolehlivá. Každopádně záleží na prioritách. Servis třeba na Volvo je v jiných dimenzích, než třeba na Fábii. Kadetta bych přirovnal běžnou údržbou někam k mezi Favorita a Felicii
Co se týče spotřeby, výrobce udává 7 ltr, tak tomu věř, to není jako dnes, samý výpočty a laborka. Dá se samo jezdit za míň, ale i za víc. Jen si musíš buď sám laborovat, nebo si sehnat odborníka na karbeci. Ovšem s tím jsou docela problémy. Dále STK a ME. To vůbec není potřeba řešit, neboť jestli je auto "papírově" správně, tzn. s motorem jaký je udán v TP, kastle, rozměr pneu, barva oken apod., tak Ti nikdo problémy dělat nebude, naopak i přimhouří oko u tak starého stroje (samo pokud to není rozpadlej nebrzdící a vyčochtanej vrak).
K nákupu ND: mimo výše napsanéobchody bych si dovolil ještě uvést mjauto, maximizeronline.com, auto kelly,aci atd.
Pokud máš na počáteční investici na nákup auta a pokud ho zgenerálkuješ (ovšem za předpokladu, že nenatrefíš na auto ze stodoly zpod sena ) což tě bude stát nemálo úsilý a peněz tak do toho jdi. Já svou Asconu dělal před 4 lety a zatím mimo oleje a benzínu žádnou opravu nepotřebovala. A to jsem ujel za tu dobu cca 20000 km a to občas i v zimě. Jestli ovšem nemáš zázemí s dobrým kamarádem nebo pokud si tyto prostředky nemáš sám, tak se na to radši nedávej. Anebo se nedoplatíš. Každopádně si s ND nedělej starosti, plechy se dají vždy opravit (jen tak mimochodem, jsem byl dnes koupit tabuli plechu za 500 a z toho se dají vyvařit dvě takový auta ) a mechanika u těchto aut je spolehlivá. Každopádně záleží na prioritách. Servis třeba na Volvo je v jiných dimenzích, než třeba na Fábii. Kadetta bych přirovnal běžnou údržbou někam k mezi Favorita a Felicii
Co se týče spotřeby, výrobce udává 7 ltr, tak tomu věř, to není jako dnes, samý výpočty a laborka. Dá se samo jezdit za míň, ale i za víc. Jen si musíš buď sám laborovat, nebo si sehnat odborníka na karbeci. Ovšem s tím jsou docela problémy. Dále STK a ME. To vůbec není potřeba řešit, neboť jestli je auto "papírově" správně, tzn. s motorem jaký je udán v TP, kastle, rozměr pneu, barva oken apod., tak Ti nikdo problémy dělat nebude, naopak i přimhouří oko u tak starého stroje (samo pokud to není rozpadlej nebrzdící a vyčochtanej vrak).
K nákupu ND: mimo výše napsanéobchody bych si dovolil ještě uvést mjauto, maximizeronline.com, auto kelly,aci atd.
technikrz- Poèet pøíspìvkù : 67
Join date : 08. 08. 10
Age : 47
Location : Příbram
Re: Každodenní život s kadettem c
Nj, že prodejní cena není zrovna malá vím, už mám nějaký ten pátek v prohlížeči permanentně otevřené vyhledávání na mobile.de takže vím jak se to zhruba pohybuje. Občas se tam najdou i kousky co vypadají slušně a za rozumnou cenu. Ale to je v pohodě, na nákup bych měl bez problémů, nebyl jsem si však jistý co by následovalo až bych ho měl doma. Teď už mám mnohem lepší představu.
Jinak nějaké kamarády automechaniky mám a myslím že by mi případně pomohli.
Takže dobrý, potvrdilo se mi že je to zvládnutelné a konečně jsem našel informace jak to skutečně je s takovými auty. Ještě asi nějaký čas počkám, takže se hned neradujte z nového člena ale ve střednědobém plánu si koupi kadetta zatím ponechám
Jinak nějaké kamarády automechaniky mám a myslím že by mi případně pomohli.
Takže dobrý, potvrdilo se mi že je to zvládnutelné a konečně jsem našel informace jak to skutečně je s takovými auty. Ještě asi nějaký čas počkám, takže se hned neradujte z nového člena ale ve střednědobém plánu si koupi kadetta zatím ponechám
fidelito- Poèet pøíspìvkù : 6
Join date : 01. 01. 13
Re: Každodenní život s kadettem c
Být Tebou, začnu s nějakým méně náročným (novějším) Opelem (Ascona C, Kadett E, Rekord E,....). Je jich na výběr spousta, které se dají koupit v relativně slušném stavu za pár peněz. Hlavně pozor na fakt, že auta co vypadají na fotkách krásně nemusí být v reálu až tak supr.
m.artty- Poèet pøíspìvkù : 1208
Join date : 17. 09. 10
Similar topics
» Pavlovo výlet Kadettem C2 Coupé na dovolenou do Chorvatska
» Další Pavlovo zajímavý výlet Kadettem C tentokrát na Jadran
» Další Pavlovo zajímavý výlet Kadettem C tentokrát na Jadran
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|