Vyvařování, oprava koroze, ochrana proti korozi

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Goto down

Vyvařování, oprava koroze, ochrana proti korozi

Příspěvek  m.artty za Sat Apr 16, 2011 7:26 pm

Přecejen jsme na Opelím foru, takže by tu tohle téma nemělo chybět Laughing

A teď vážně. Dneska jsem měl GSičko na rampě, tak jsem tak vzal šroubovák a šrábal do orezlých míst....a co se nestalo - mám díru v podlaze No Dále mám rezavé prahy a zadní kapsy pod nárazníkem - o tom jsem veděl už když jsem auto kupovat. Jelikož v létě bych to chtěl dát všechno do pořádku, tak bych uvítal nějaké rady ohledně následné ochrany koroze.... sice auto určitě nebude jezdit v zimě a asi ani v dešti moc jezdit nebude, ale nechci to za 3 roky dělat znovu. Auto budeme vařit s tátou, už několik aut vařil, takže zkušenosti nějaké jsou, ale pokud by byl i nějaký tip k samotné vyvářce, sem s ním Smile

Teď několik málo otázek, ve kterých nemám vůbec jasno.
a) čím vystříkat dutiny?
b) čím natřít podlahu ze spodní strany?
c) ochraňovat nějak speciálně sváry, pokud ano, jak?

Vzhledem k tomu, že je tady už dost zrestaurovaných aut, tak si myslím, že by mi někdo dokázal poradit Smile
avatar
m.artty

Poèet pøíspìvkù : 1204
Join date : 17. 09. 10

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Vyvařování, oprava koroze, ochrana proti korozi

Příspěvek  kuba-dc za Sun Apr 17, 2011 11:24 am

určitě nebudu jedinej, kdo ti tady poradí...budeš si moci pak vybrat:)
já to na svý Mantě dělám takhle:

a) dutiny jsem zatím nestříkal, ale dělat to budu, až bude vše vyvařeno, olakováno...někdo mi říkal: vylej to pak všechno řepkovým olejem...jenže pak jsem taky slyšel, že přírodní olej třeba z řepky se časem přemění na cosi kyselého (nechci psát rovnou kyselina) a začne paradoxně plechy ničit...tak nevím k čemu se přiklonit...jestli to pravda je či není
...takže mám v záloze jakejsi sajrajt (Tectyl), kterým u nás ve fabrice se mažou závitové spoje a vydrží atmosferický podmínky i venku v rafinérce...jeden kluk od nás z práce auto už dodělal, vylejval to naředěným tím sajrajtem o kterým píšu...tak uvidím jakým směrem se pak vydám, času dost
taky jsem viděl plechy, který z druhý strany už nemůžeš pak nijak natřít, že se dá koupit zinkový sprej, přes kterej se dá i vařit, takže i to je volba...tady bych věřil asi nejakým lepší značkám...např. 3M...ale ten sprej je dost drahej...třeba někdo tady používá a poradí...

b) z práce mám možnost se dostat k profesionálním barvám (např. firma TIKKURILA), kterejma stříkáme...konkrétně sázím na epoxidový barvy s příměsí bud zinku nebo hliníku...myslím, že jako základ je to dobrý...zinek ani hliník nepodporují korozi, barvy jsou to do vysokých teplot, do agresivního prostředí atd...i cena je závratnáSmile pod tuhle barvu čistím plech ocelovým kartáčem jemným a natírám to ještě odrezovačem, kterej bych měl povrch plechu jaksi zneutralizovat a udělat ho méně nachylným ke korozi...zda to skutečně tak funguje ukáže čas...samozřejmě plechy odmastit.

c) svary který dělám a jsou někde ve spodu či na podběhách přetírám karosářským tmelem (značku ti z hlavy nevim), má antikorozní vlastnosti, i po vyzrátí zůstává pružnej, takže se hodí především na místa, kde jsou nabodovaný dva plechy k sobě a zůstane ti mezi nimi spára...já třeba jsem s tím udělal komplet sloupky na svá Mantě...viz fotka:
http://estrugo.rajce.idnes.cz/09_-_08-02-2011_-_vyvar_predek/#P2090008.jpg

takže tak...jestli něco dělám špatně, je to možný...jsem samouk:) takže si případně nechám poradit, jak to udělat lépe
avatar
kuba-dc

Poèet pøíspìvkù : 331
Join date : 14. 10. 10

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Návrat nahoru

- Similar topics

 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru